יום רביעי, 31 במרץ 2010

שיפוץ מצבות

מצבה מוזנחת לפני שיפוץ מצבות
מצבה לפני שירות שיפוץ מצבות
מצבות קברם של יקירינו עומדות חשופות לפגעי מזג האוויר. עם הזמן נותנים אלה את אותותיהם. אותיות שנחקקו ומולאו בצבע מתחילות לדהות, משטחי ירוקת, עובש ופטריות עשויים להופיע ולהתפשט, סדקים ושברים מופיעים לעיתים באבן המצבה עצמה. סוג נוסף של נזק עשוי להיות מעשה ידי אדם, נזקים שנגרמו שלא במתכוון על ידי מבקרים בבית העלמין, גניבה של אותיות וחלקי מתכת אחרים ועוד.

חוץ מנזקים כגון אלה שתוארו לעיל מצבות הופכות מכוסות אט אט בשכבות של לכלוך. אבק וחול אשר הופכים לבוץ דביק בעת שנרטבים, פיח, עלים, לשלשת ציפורים ועוד.

כולנו מעדיפים למצוא את קברם של יקירינו מטופחים בכל עת שאנו סרים לבית העלמין להתייחד עם זכרם.

מצבה וחלקת קבר מכובדים ומתוחזקים מהווים את הבסיס להוקרת זכרם של קרובים אשר נפטרו.
רובינו מנועים מלעסוק במו ידנו בתחזוקת מצבותיהם וחלקות הקבר של מי שזכרם יקר לנו. כל זאת מסיבות פרקטיות, של מחסור בזמן פנוי לצורך ביקורים תכופים וארוכים מספיק בבית העלמין, או מסיבות של חוסר בידע ויכולת טכנית הנדרשים לצרכי ביצוע שיפוץ ותחזוקה שוטפת של מצבות וחלקות קברים.

הפתרון המתבקש הוא לפנות לבעלי מקצוע המתמחים בשירותי תחזוקת חלקות קברים, שיפוץ מצבות וחידושן.

במאמר זה נפרט מעט על היתרונות שבשכירת שירותי חברת שיפוץ מצבות שכזו, מתי כדאי לעשות זאת, נביא דגשים אשר יסייעו לכם בבואכם לבחור חברה מתאימה ונזכיר עלויות אופייניות לשירותי שיפוץ מצבות ותחזוקת חלקות קברים.


לא הכול ניתן לעשות לבד


ראשית עלינו להבין ולהשלים עם העובדה כי יש גבול לכמה שאנו מסוגלים לעשות במו ידינו לשם תחזוקת מצבותיהם וחלקות הקברים של מי שזכרם יקר לנו.

כאשר אדם הולך לעולמו עושים קרוביו מאמץ לדאוג למצבה מכובדת שתנציח את שמו ושאליה יוכלו לסור בעת שירצו לכבד את זכרו. אין כל הכרח כי תחזוקת חלקת הקברים או שיפוץ מצבות יעשו אך ורק על ידי בני המשפחה והקרובים.

אין כל סיבה להגיע שוב, בעת אזכרה שנתית, לקבר ולהצטער על שאינו מטופח יותר.
פניה לחברת שיפוץ מצבות ותחזוקת חלקות קברים יכול להיות פתרון שיאפשר חלוקת כבוד בעת ביקורים ואזכרות תוך שליבנו שלם ונינוח עם שעיננו רואות.


כדאי להקדים ולפנות


מומלץ להקדים ולפנות לחברת שיפוץ מצבות ולא להניח לנזק וללכלוך להצטבר.
במקרים רבים ניתן לגדוע תהליכי בלאי בקלות יחסית אך אם לא נוקטים צעדים מתאימים בזמן עבודות התיקון שנדרשות בדיעבד הינן רחבות היקף פי כמה. גם בכל הנוגע לניקיון המצב דומה, אם יונח לאבק ולפיח להצטבר ולהתקבע אל פני המצבה יקשה הרבה יותר להסירם. לכלוך הנותר במקומו זמן רב נוטה להותיר אותותיו גם לאחר שהוסר דבר העלול לחייב תיקונים נוספים כגון ליטוש או צביעה מחדש של אותיות וכו'.


מה כולל שיפוץ מצבות


שיפוץ מצבה
עבודת שיפוץ מצבה כוללת מספר שלבים :
• ניקוי ראשוני של המצבה, חלקת הקבר והסביבה הקרובה.
• ליטוש שכבת האבן העליונה.
• טיפול להבהרת כתמים ופירוק לכלוך.
• מילוי והחלקת סדקים ופגמים אחרים.
• חידוש כל אותיות הכיתוב בהתאם לשיטה המקורית בה נערכו.
• הברקת המצבה ויישום חומרים לשימורה.

ניתן לתאם צילום ומשלוח תמונות של המצבה בתום העבודה על מנת שזו תאושר על ידיכם.


כמה זה עולה?


מחיר שיפוץ מצבותמובן שהמחיר יקבע בהתאם להיקף העבודה הנדרש. ניתן לצלם את המצבה, להעביר את התמונות לידי מספר חברות ולקבל מהן הצעות מחיר. יש חברות אשר אם יקבלו מידיכם פרטי מיקום הקבר יסורו לשם ויוכלו להתרשם בעצמם ולתת הצעת מחיר.

מחיר עבודת שיפוץ סטנדרטית של מצבה בודדת יחל מ- 500 שקלים ועשוי להגיע גם ל- 800 בהתאם למידת הפגעים שיש לטפל בהם (כתמים קשים להסרה, סדקים וכו'). עבור מצבה כפולה יחל המחיר מ- 800 שקלים (מקובלת תוספת של 60% במחיר בין מצבה בודדת לכפולה).


דגשים לבחירת חברת שיפוץ מצבות


חשוב לוודא כי החברה אותה אנו שוקלים להעסיק הינה מבוססת ורצינית. ניתן לעשות זאת על ידי קבלת המלצות ממכרים וכן לבקש להתרשם מעבודות שהחברה עשתה. כל חברת שיפוץ מצבות ראויה תוכל להציג בקלות תמונות לפני ואחרי רבות של חלקות קברים בהן טיפלו.

תמונות לפני ואחרי עבודת שיפוץ מצבות

לפני עבודת שיפוץ מצבות
לפני שירות שיפוץ מצבות
אחרי עבודת שיפוץ מצבות
אחרי שירות שיפוץ מצבות

חשוב להבין כי מסירת עבודת שיפוץ מצבות למי שאינו מקצועי בתחום עלולה לגרום לה נזקים בלתי הפיכים.

עם תום עבודת שיפוץ מצבה אנו ממליצים לשקול בחיוב שכירת שירותיה של חברה, במקרים רבים יכולה זו להיות אותה חברה שביצעה את עבודת השיפוץ, שתשמור על תחזוקה שוטפת של חלקת הקבר והמצבה.
תחזוקה שוטפת תמנע את הצורך בשיפוץ נוסף בעתיד. מחיר שירות תחזוקה שכזה נע בין 80 – 100 שקלים לחודש.


אנו לשירותכם בכל פנייה ושאלה:

050-4404409


שיפוץ מצבות גינות עדן

מאמר זה נכתב על ידי חברת גינות עדן בע"מ המספקת שירותי שיפוץ מצבות קבורה, תחזוקת קברים וניקוי מצבות בבתי עלמין בישראל במחירים השווים לכל נפש.

יום ראשון, 7 במרץ 2010

מחירי מצבות קבורה

מחירי מצבות קבורה
מחירי מצבות קבורה וזיכרון בישראל
לאחר טקס הקבורה על המשפחה הקרובה של הנפטר לבחור קבלן מצבות אשר יקים מצבה בחלקת קבר הנפטר עד יום השלושים לטקס הקבורה כפי שנהוג על פי מרבית העדות.

מכוון שאין זמן רב מסיום השבעה עד יום השלושים רצוי להתחיל בתהליך בחירת המצבה בהקדם ולתת לכך זמן למחשבה כדי לקבל החלטות שקולות ונכונות בנוגע למצבה שתנציח את הנפטר לעד.


בחירת קבלן מצבות קבורה


משפחות רבות מחפשות קבלני מצבות ובתי עסק בתחום הקמת מצבות קבורה ברשת האינטרנט.
המשפחות בדרך כלל מעוניינות לברר אודות קבלני מצבות, לבדוק מחירי מצבות קבורה בין הקבלנים השונים, לברר מה ההבדל בין סוגי האבנים לייצור מצבות קבורה, להתרשם מעבודות קודמות של אותו קבלן או בית עסק המציג את עבודותיו בגלריית עבודות באתרו, ועוד.

במידה ונפטר לכם אדם קרוב ועליכם לבחור מצבה להנצחתו, אנו ממליצים לכם לבדוק במקביל עם מספר קבלני מצבות קבורה ולערוך סקר קצר כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם הן מבחינת התקציב אותו אתם מעוניינים להשקיע והן מבחינת סוג המצבה מבין הסוגי השונים: מצבות גרניט, מצבות אבן חברון, מצבות שיש טורקי ועוד.

מומלץ גם לבדוק ולהתייעץ עם קרובי משפחה וחברים לגבי קבלני מצבות אשר הקימו מצבות ליקיריהם, הרי לרובנו יש חברים וקרובים שעברו את תהליך בחירת קבלן מצבות. מאוד מומלץ להתייעץ עם האנשים הקרובים לכם ולקבל המלצה וחוות דעת אמינה.


מחירי מצבות


מחירי מצבותמחירי מצבות קבורה משתנים מאוד ותלויים בסוג חומר הגלם (האבן לייצור מצבת הזיכרון), כמות וסוג הכיתוב על גבי המצבה, גודל המצבה (מצבה גדולה יותר תעלה יותר עקב עלות חומר הגלם לבונה המצבה), מקצועיותו ואיכותו של הקבלן בהקמה והתקנת המצבה כדי שתישאר עמידה ויציבה לעד.

מחירי מצבות סטנדרטיות מתחילים מ- 2,500 ₪ אצל קבלני מצבות בינוניים בתחום ואצל קבלני מצבות הנחשבים יותר בתחום מתחילים מ- 3,400 ₪ להקמת מצבה.

מחירי מצבות מעוצבות, מיוחדות וגדולות מתחילים מ- 8,000 ₪ ואף הרבה מעבר לכך במידה ובוחרים סוג אבן איכותי ויקר יותר ורוצים לעצב מצבה באופן ייחודי הדורש עבודת אומנות מיוחדת מקבלן המצבות.

ישנם קבלני מצבות אשר מודעים למצבן של המשפחות האבלות אשר לא מודעות למחירים בשוק ומנסים להפקיע מחירים ולדחוק את המשפחות למצבות יקרות יותר תוך כדי אמירת משפטים משכנעים כמו: "משפחות שאהבו את המנוח בדרך כלל נוהגות להשקיע בהקמת מצבה יקרה יותר". יש להיזהר מאותם קבלני מצבות, לעשות שיקול דעת בבחירת מצבה ולקבל החלטה נבונה.


חשוב לזכור!


חשוב לזכור ולקחת בחשבון את נושא שימור המצבות לאחר הקמתן – שימור מצבות יקיריכם הוא נושא חשוב מאוד, במידה ולא תיקחו זאת בחשבון מבעוד מועד, המצבה תהיה חשופה לפגעי מזג האוויר, לכלוך ואבק ועם הזמן שיחלוף מצבות יקיריכם יתלכלכו, יצברו אבק וכתמים שיהיו קשים להסרה בעתיד, המצבות יינזקו ויראו מוזנחות.

באפשרותכם לדאוג לנושא ניקוי ושימור מצבות יקיריכם בכוחות עצמכם ולאחר התייעצות על בעל מקצוע בתחום (קבלן מצבות שבנה את המצבה) או באמצעות חברה המתמחה במתן שירותי ניקוי ושימור מצבות קבורה בבתי עלמין.

למידע ופרטים נוספים אודות שירותי ניקוי מצבות >>

מחירי מצבותניקוי מצבות קבורהתחזוקת מצבות


אנו לשירותכם בכל פנייה ושאלה:

050-4404409


גינות עדן - טיפוח ושימור מצבות קבורה

המאמר נכתב על ידי חברת גינות עדן המעניקה שירותי ניקוי מצבות ותחזוקת חלקות קברים בבתי עלמין בישראל במחירים השווים לכל נפש.